Przejdź do treści

Kilka rad w Obronie Zdrowia

Zebraliśmy 10 pomysłów i nawyków, które mogą pomóc Tobie w Obronie Twojego Zdrowia. Spróbuj wybrać sobie 1 i wypracuj go sobie do perfekcji, niech stanie się Twoją codziennością! Następnie wybierz kolejny i zrób to samo. I tak dalej, aż uda Ci się zmienić nawyki żywieniowe.

1. Jedz więcej lokalnej, ekologicznej, sezonowej żywności

Super- i hipermarkety sprzedają  żywność, która jest zbierana przed dojrzewaniem, przewożona setki tysięcy kilometrów, często pryskana wieloma chemikaliami. Powiedz nie żywności, która kieruje nas prostą drogą do przemysłu farmaceutycznego. Znajdź lokalnego rolnika zrzeszonego w ICPPC (Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi – www.icppc.pl) i wesprzyj go swoimi pieniędzmi dokonując zakupów u niego. Dodatkową korzyścią będzie fakt, że taka żywność okaże się tańsza!

2. Jedz surówki z każdym posiłkiem

Nie każdy może i chce być w 100% na surowej diecie warzywnej i nie jest najlepszym wyjściem dla każdego. Jednakże większość z nas je niewystarczającą ilość surowych warzyw i musimy  to poprawić. Najszybszym sposobem jest dodanie surówek do każdego posiłku. I jeżeli stwierdzisz, że smak surówek odpowiada Ci, możesz zwiększać ilość surowych warzyw. Pamiętaj, aby przynajmniej połowa porcji danego jedzenia stanowiła surówka.

3. Ogranicz środki przeciwbólowe

Nasze ciało posiada wrodzone zdolności do samozdrowienia, jeśli tylko damy mu szansę. Farmaceutyczne leki przeciwbólowe są toksyczne i celują tylko w objawy chorobowe na krótki okres. Można porównać tę sytuację do np. czerwonej lampki ostrzegawczej w samochodzie. Gdy jedziesz do mechanika to on odcina kabelek doprowadzający prąd do tej lampki i lampka gaśnie. Ale czy usunął problem? To samo jest np. z tabletkami od bólu głowy.

Natomiast medycyna naturalna, komórkowa, ortomolekularna jest rozpoznawalna przez organizm i celuje w przyczynę problemu. Oczyść organizm, usuń toksyny, dostarcz mu komórkowych składników odżywczych, czystej wody, świeżego powietrza i dobrego pokarmu a choroba ustąpi. Znajdź w swojej okolicy naturoterapeutę lub mądrego lekarza, który pomoże Ci przywrócić zdrowie.

4. Pij więcej czystej, niegazowanej wody

Brak dostatecznej ilości czystej, niegazowanej wody to częsta przyczyna bólu głowy, nadwagi, zaparć. Zacznij swój dzień od wypicia co najmniej 2 szklanek wody. Wypijaj minimum ok. 1,5 litra niegazowanej, czystej wody. Poczujesz świeżość, jasność umysłu i nie będziesz miał problemów w toalecie. Dodatkowa porcja wody pozwoli, aby Twój organizm pozbył się toksyn cywilizacyjnych.

5. Zdobądź wyciskacz i wyciskaj soki

Wyciskanie soku jest najbardziej efektywnym sposobem, aby uzyskać wysokie ilości składników odżywczych z warzyw i owoców. Nie jest możliwe, aby przyswoić np. 5 kg warzyw i owoców w postaci naturalnej. Ale już w postaci 6 szklanek soku – jak najbardziej! Zainwestuj w dobry wyciskacz i zacznij swój dzień od porcji świeżego soku, zaraz po wypiciu wody. Poczytaj na stronach poświęconym Terapii Gersona w jaki sposób dobierać wyciskarki. Wyciskarki, a nie sokowirówki…

6. Próbuj nowe przepisy każdego tygodnia

Zwiększ atrakcyjność swoich posiłków, eksperymentuj, poznawaj smaki, urozmaicaj swoją dietę: od hodowania kiełków, ziół na swoim parapecie, po spróbowanie selera naciowego, kopru włoskiego, cykorii, aż po dodanie grejfruta i pestek prażonego słonecznika do swoich surówek. Chodzi o to, że ciągle robimy jedno i to samo, jemy podobne potrawy każdego tygodnia i oczekujemy innych efektów. Aby zmienić swoje życie – musisz zmienić swoje działanie! Poszukaj w internecie przepisów na zdrowe i kolorowe jedzenie.

7. Wyeliminuj smażone jedzenie typu fast-food

Smażone jedzenie typu „fast-food” jest złe, wszyscy o tym wiemy, więc przestańmy to jeść. Nie ma co się specjalnie rozpisywać.

Dla nie przekonanych zachęcamy oglądnięcie filmu „Super Size Me” – dostępny w internecie.

8. Suplementuj swoją dietę

Ze wszystkimi pokusami współczesnego świata, to zrozumiałe, że od czasu do czasu zjemy kawałek pizzy czy np. frytki. Dodatkowa suplementacja nie jest po to, aby usprawiedliwić złe nawyki żywieniowe. Nie jest też po to, aby zastąpić zdrowe odżywianie. To rodzaj polisy ubezpieczeniowej. Jeżeli masz wątpliwości, czy pokarm, który jesz dostarcza Ci wszystkich witamin, aminokwasów, minerałów, enzymów, pierwiastków śladowych i innych komórkowych składników odżywczych – to polecamy Ci nasze produkty. Vitacor Plus i Phytobiologicals to program podstawowy opracowany przez nasz Instytut Badawczy. Kosztują mniej niż 10 zł dziennie i mniej niż choroba. Zobacz na stronie http://www.dr-rath-koalicja.pl/service/index.html kto prowadzi spotkania najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Skontaktuj się i zdobądź więcej informacji.

9. Przestań jeść proste węglowodany. Przestań karmić grzyby CANDIDA!

Przetworzone i pozbawione składników odżywczych jedzenie, przede wszystkim białe pieczywo i wyroby z oczyszczonej mąki pszennej są pożywką dla rozwoju grzybów Candida albicans. A one powodują ograniczenia w przyswajalności składników odżywczych i w prostej drodze prowadzą do chorób typu nadwaga, cukrzyca, miażdżyca itd. Zacznij od zamiany swojego pieczywa na pełnoziarniste, stworzone na zakwasie, bezglutenowe, kupuj produkty jak najmniej przetworzone. Przeczytaj książkę Andrzeja Janusa: “Nie daj się zjeść grzybom CANDIDA”.

10. Bądź wdzięczny za swoją żywność

Okazywanie wdzięczności za naszą żywność powinno być naszym nawykiem przed każdym posiłkiem. Dziękowanie za fantastyczne warzywa, owoce, orzechy, nasiona pokazuje nasze przywiązanie do naszej planety i przyrody. Zrób krótką przerwę i powiedz dziękuję przed każdym posiłkiem.

źródło: https://www.facebook.com/notes/koalicja-dr-ratha-w-obronie-zdrowia/kilka-rad-w-obronie-zdrowia/309390795820156

Koszyk